Subject: David Brin's Reality Check

From: Jay F Kominek <[email-masked]>
Date: Thu, 6 Jun 2002 21:24:40 -0600

Boy howdy was that long.

There are a few known errors, such as I think I used je instead of gi'e in
a few places, and I think I accidentally left out a few important 'cu's.
Hopefully, though, you'll live. I didn't try to Lojbanify 'Frankenstein'.
Sue me, but my sense of sounds isn't good enough to produce cmene or fu'ivla
from native words. (And I have reason to believe it will never be.)

---

la zasti cipra
ni'oni'o
dei zasti cipra .i
.e'o tu'a ko milxe dicra ca .i morna sisku fi tu'a dei fe tu'a le nenri
mifra .ije karbi ri le mifra ckiku poi nenri le nalselvi'a stuzi pe le
do zunle kanla .i
va'o le nu na mapti kei tu'a ko ranji mu'i le nu dei na xatra do .ije .e'a
ko kufcrukri le du'u ko'a poi ca se tcidu cu milxe zdile je frili se tolmo'i 
be fi le zdile bebna se ciska poi pagbu le cabycedra ka tratadji kei karni .i
va'o le nu mapti ku'i .e'u cu cfari co masno le nu binxo sanji le fatci po'e do
.i do pu cusku le du'u do djica le lisri ke cikna binxo nu krixa .i ke'unai
mu'i le nu sidju le stika be tu'a do kei ti lisri
ni'o
puzuku le'i prenu poi tsali goi ko'o binxo se cfipu le za'i ko'o sepcni .i
le munje pe ko'o pu simlu tu'a so'i cumki .i le zasti javni .e le munje
cmacysto cu xamgu mapti le pu'u zbasu le tarci .e le pluja xukmi .e le jmive
.i le zasti javni .eji'a le pu'u le munje ku rairbancu banro cu rinka le za'i
le nu litru co jbini be le tarci kei cu nandu jenai tolcu'i .i tu'a le logji
cu stidi le du'u ro canlu .ei cu culno vasru le vitke .e le voksa .i
go'i .ei segi'enai na'e go'i
.i cfakra ko'o poi pu milxe sanji danlu ku'o fa le plini be de bei fo da poi
zmadu jibni le glare goi de .i gau ko'o cfari fa le nu farvi va'o le za'i
terpa je toldjuno do'e le za'i milxe xauzma le danlu .i puze'uku ko'o
xakselci'i le jmive kurji te nabmi to mu'a nu cilre da poi rikyka'e le nu
galfi le marji .e le kulnu kei je nu lanxe fa le sezna'e poi tecpre ve jinga
gi'e girzu prali toi .i co'a le mu'e le ni terpa je dunku cu ca'o milxe
mleca kei ko'o viska gi'e culno ganse le za'i ri sepli .i
le du'u ma stuzi ro sezysanji kei preti zo'e ko'o le keskunti .e le na'e cusku
tarci .i le dancu be lego'i be'o poi smaji ku'o raktu .i gau de pruce mleca
fa pa se fancu be fi le ni sezysanji .i
le du'u cumki fi le nu le revycu'i plini cu rirci kuku le ko'o prije se pensi
fe le du'u ju'ocu'i le nu jmive cu na'e frili fe da poi se krici mi'a kei fe
le du'u ju'ocu'i le nu jmive cu pamei mafceifau kei
fe le du'u ju'ocu'i le julne be fi'o se flecu le munje cu vimcu da poi snada
co bancu kei .imu'a rapli morna le nu sevzi daspo .i gau le cizra bradi cu
pruce fe le nu daspo le menli jmive .i la'e de'u cumki nibli da poi ba banli
cipra zi'e noi xlamau rode poi nabmi pu .i
le xamgu krici cu spuda zo'e lu ju'oru'e le cipra cu purci .ike'unai ri cmima
so'i betri poi mi'a renvi gi'a jibni rivbi ca le mi'a pu'u vlile citno .i
ju'oru'e mi'a pamoi snada da poi piro drata prenu cu fliba li'u .i
.a'u pluka nabmi ko'o .i tepybavykri draci fi'o slilu se jbini le mulno ke
pacna je terpa .i
ce'o so'uda zgana le pa datni .y. goi le draci .i lego'i co'a jimpe tu'a le
te vajni be fi lesego'i .i ju'o tu'a ri stidi le xanka cumki
ni'o
do ca'o na xu morji le du'u sevzi gi'e mokau fa do .ice'o pensi di pu'e da
poi drata .i
ma krinu tu'a le menli te jdima flalu
.i le nu ba'odju le larcu fi'o te lacri le nu xagze'a tu'i da poi tubni
zi'e noi tu'a ke'a curmi co fatri kei tezu'e le nu ba'odju le nu rairsutra
banro .i
ku'i ja'e ma cenba fa le xagmauru'e fo le za'i le se xaksu cu tolcimni .i
mu'a le me'ici'i bimei togrilti se sanga poi pluka je drata cu ka'e se ciska
fi'o se tadji pada .i le ba remyma'utei cu te krikai le zgike kamfinxarfre tu'a
le raiprije kainai le ka curve se funca be le pamoi .i le nu go'a co'e cu
jetnu va'o tu'a ro larcu .i le pamoi lisri be la frankenstein cu jinga le
nunzau be da ki'u le ka vo'a cnino da .i baku binxo le malfadypinka .i
ki'u ma deixipiro srana ko'o goi le tsali prenu
.i pe'a pumo'uku ja'urcpare renvi teka'a le za'i sampu no'e djuno kei le
za'i plini vlipa fi'o zunti le nu bancu se xalni .i du'e ko'o bacmre le
jimte be le ni le terdi be ko'o cu se xabju .i ca so'u te javni be le nu
xruti zo'e le ranmi je nurma ke purci kei fi'o krici so'eda ckape fanta fa
tu'a le finti .i ri xipa ve flalu tu'a le bacybanzu sibyselpo'e .ije mulno
ctuca le citno .ije ctuca ri le du'u na sinma le cedyklu kei .e le du'u
djica tu'a le cnino .i le preja ke datnyseltcana cu fairbe'i ro se finti
semu'i le nu finti troci .e le nu tenfa zenba fa tu'a le ka finti .i fi'o
pacna ko'o tu'a rau vajni se finti cu se cumki le nu ri'a ri ko'o bancu le
baca'a se xalni be zi'o fi'o se snada le cnino munje ka'etecna ke ka ricfu
kei je ka pensi kei je kampu se djuno .i
tenfa ka finti .y. .i kampu se djuno
.i so'u ko'o jimpe le du'u di'u ji'a pagbu le danfu
ni'o
do cikna ca di'a xu .i
piso'uda noroi go'i .i le se senva cu traji pluka .i sa'e tenyne'i fa le
jitri'u pagbu be do le xanri munje tezu'e le zu'o keikri ze'aku le du'u do
pluka mleca .i mleca le rolka'e prenu .i melca le cevysmi se dzena be le
tsali prenu .i
le se funca prenu .i le mrobi'o cu se dimna le ba za'i morsi ku gi'e mansa
zo'e le ka se funca ku ki'u le za'i jimve ca le tordu temci .i
le temci noi se senva .i
le temci cu cabna le nu da to'e fanta tu'a la sutflec goi le zu'o nortro
fenki skefa'i keiku gi'e xaksu le traji be fo roda dirba .i ri goi le cumki
ni'o
le romoi be le zilselterdi cu mrobi'o de'i li repazevo ca je fi'o se fliba
le nu citrefri'a la robin goi ko'i .i ba la'e di'u no jbena be ca le
renomoi ctona'a ku ca'o jmive tu'i le pamoi zasti .i mi'o po'o poi panzi
ku'o ranji fi'o se renvi le munje poi da dunda ke'a mi'o .i le spati crino
je na'e se raktu ke munje cu sete cmene ma'a la xaktu'a .i xu do morji caku
fi le te ranxi be fi le fanmo se cusku be ko'i bei pu le mu'e ko'i mrobi'o
be'o noi nu ko'i jgiski le prane mivyci'e .e le drani kluci'e ku poi na
bilma ja tolcfu zi'e poi le prenu be do'e ko'i ku finti zbasu ke'a ba le
te bradi ku pe le midju ke paremoi ctona'a .i prane munje do'e le ka racli
je se prije kei secau le nu jamna kei je nu tolpaivu'e .i xu do morji le
fanmo ke badri se cusku be ko'i bei le za'i ko'i badri le bazi nu morsi .i
xu do morji le nu ko'i skicu ko'o fo le ka cevni kukei ca le za'i jilra le ka
nonroimro .e le ka kakne le za'i djuno piro da kei .e le ka kakne le nu benji
le sidbo be ma'a fi'o se kuspe le munje kei .e
le za'i ma'a se gubni le jaize'e zasti .i
.oi ma'a .aunai se seldjixau le vlipa mroka'e noi sezmansa mrobi'o ca le za'i
ma'a simlu le ka me ma'a .i
le sezyxakpre cu dunda le panzi be vo'a le za'i no'e se cinri ca le za'i noda
zo'u da se gunka
ni'o
le menli be do na'e djica le nu friti le cikna binxo nu krixa .i do na'epu'i
viska le do nalselvi'a stuzi seki'u le nu sisku tu'a le cliva ritli .i
ju'ocu'i ma'a denpa du'ere'u .i la'acu'i do na kakne le nu xruti .i
so'iroi go'i co'e ca le nu piso'i ko'o dusnei le xanri ke rairxau jimte ke
pagbu friselku'e poi tu'a ke'a se cumki le li'i ckape ja cnidu'e ja
du'erbadri .i so'e po'o cuxna la cnemokca cedra voi sete pilno le se jmaji
be le se senva be ma'a zi'e voi xankyde'a je draci temci zi'e voi ca ke'a
le nu le rolre'a cu fliba kei le nu ry snada cu zmadu le ka lakne .i
temci do'e le nu cmavai nalsaxtu'i gi'e traji klijmi kei ca le za'i roda simlu
le ka cumki kei fa la ufos ce'obo le sortarsu'a se jecta .e le rutni menli ku
ce'obo le nu jurme jamna .e le za'i fenki ku ce'obo le za'i pacna .i
bazi le manci cedra ku le cmacytadni cu jimpe le jetnu goi le du'u roda
poi do viska cu kakne tu'a le xanri munje .ije piro'ada nitcu co dunli
le xanri munje .i
ki'anai caku ma'a jimpe le du'u makau rinka le nu ma'a noroi penmi le drata
ke sanji jmive .i roda zo'u da damba sisycpa pu di poi za'i me ma'a ku'o
.ice'obo cpacu le traji ve sfasa be fi le nu snada tu'a le za'ormrostu .i
cevni binxo .i la'edi'u se cmene la traji julne .i
la'acu'i le se terdi ba facki fi le se fancu poi ma'a noroi to'e vimcu le
te bacyselfancykanji zi'e poi curmi le nu vo'a bancu klama le cnino darsyli'u
.iku'i ma'a na go'i .i
la julne cu lebna ma'a sepi'o le za'i no'e se cinri .i le te kavbu cu rinsa 
le sevzi zbasu cevni
ni'o
.i'a do na'e djica le nu cikna .isemu'ibo ma'a curmi le nu do ranji .i
doi dirba pendo .i se prami .i ko xruti le nu do senva .i
ko cisma to nei gi'a ganse le ka tepxanka toi mu'i tu'a le cneju'i ke cumki
lisri voi cmalu le ni vajni .ice'obo tcidu le bavla'i papri fi'o se jarco
tu'a le cnino se finti .i
ranji fa tu'a le draci be fu ko to le friselku'e pe'a toi poi do cuxna .i
.i'unai lego'i cu xanri
fa'o

---

- Jay Kominek <[email-masked]>
Never look a gift horse in the mouth.
Or any other orifice, for that matter.