Subject: [lojban] RFC on translation; Little Things

From: Jordan DeLong <[email-masked]>
Date: Wed, 16 Oct 2002 22:50:41 -0500

I translated a short story by Raymond Carver. I first did this a
while back (and there were much errors), but just now finally got
around to editing it. I think it is *mostly* correct now). If
anyone would like to review it, it would be much appreciated.

The originally english text isn't in this mail, but is available
on the wiki under "Little Things" if anyone would like to read it
and comment specifically on aspects of the translation. (In
particular there are some little things (no pun) in the original
text which are somewhat hard to carry over -- mu'a, he doesn't quote
any of the things people say, and never introduces anyone except
by using pronouns, which gives it a sorta impersonal feel. I think
I got the pronoun thing (though suggestions are welcome), but the
quoting I just did as one would in any story-esque lojban text).

------

tu'a loi cmalu

.i clira ca le djedi fa lenu le tcima cu binxo gi'e lei snime cu
runme gi'e toljinsa djacu binxo .i lei linji pe ri mo'ini'a sakli
terka'a le cmalu je galtu be tai le'e janco be'o canko poi se crane
fi le trixyfoi .i le karce zo'a flecu klama fo le dargu pe le bartu
noi ca'o manku binxo .iku'i ne'iku ji'a manku pe'a binxo

.i ko'a ne'i le sipku'a ca'o setca lei taxfu le li'urta'e ca lenu
ko'e klama le vorme

.i lu mi gleki lenu do cliva .i mi gleki lenu do cliva sei ko'e
cusku .i xu do tirna li'u

.i leza'i ko'a setca da po ko'a le li'urta'e cu ranji

.i lu do malpre bersa .i mi mutce gleki lenu do cliva sei ko'e co'a
klaku .i do na'eka'e catlu le flira be mi .i xu go'i li'u

.ibaku ko'e zgana le pixra be le cifnu be'o poi cpana le ckana ku'o
.ije lebna le sego'i

.i ko'a catlu ko'e .ije ko'e lumci le kanla gi'e caicta ko'a pu'o
lenu carna gi'e xruti fi le zutku'a

.i lu ko xruti ta sei ko'a cusku li'u

.i lu ko cpacu le selponse be do gi'e cliva po'o sei ko'e cusku li'u

.i ko'a na spuda .i ko'a jai rinka lenu ganlo le li'urta'e kei gi'e
co'a dasni le kosta gi'e catlu le sipku'a pu lenu manri'a le gustci
.ibaku ko'a barkla fu le zutku'a

.i ko'e sanli bu'u le vorme be le cmalu jupku'a fi'o se bevri le
cifnu

.i lu mi djica tu'a le cifnu sei ko'a cusku li'u

.i lu xu do jai fenki li'u

.i lu na go'i .iku'i mi djica tu'a le cifnu .i mi ba tesete cpedu
lo prenu lenu klama gi'e cpacu le selponse be cy. li'u

.i lu na curmi lenu do pencu le vi cifnu sei ko'e cusku li'u

.i le cifnu goi ko'i puco'a klaku .ije ko'e vimcu le cifybu'u le
ko'i ru'u stedu

.i lu cau'e cau'e sei ko'e fi'o catlu ko'i cusku li'u

.i ko'a muvdu fa'a ko'e

.i lu pe'ucai sei ko'e cusku li'u .i ko'e xrustapa fa'a le jupku'a

.i lu mi djica le cifnu li'u

.i lu .o'onai ko ti cliva li'u

.i ko'e carna gi'e troci co bevri le cifnu le kumfa kojna noi trixe
le toknu

.iku'i ko'a klama .i ko'a birka kuspe le toknu gi'e jai rinka lenu
lei ko'a xance cu tagji le cifnu

.i lu ko cliva .i ko cliva sei ko'e krixa li'u

.i le cifnu cu xunre flira jeke carmi klaku .i ca'o le terbradi
ko'a joi ko'e tikpa le xrula patxu noi dandu ti'a le toknu

.i ko'a catke ko'e fa'a le bitmu baku gi'e troci lenu daspo le se
la'arjai be ko'e .i ko'a jgari le cifnu gi'e catke sepi'o piro lei
junta be ko'a

.i lu ko jgari be cy. sisti sei ko'a cusku li'u

.i lu ko na zukte sei ko'e cusku .i do gasnu lenu le cifnu cu cortu
li'u

.i lu naku mi gasnu lenu le cifnu cu cortu sei ko'a cusku li'u

.i le canko pe le jupku'a cu sabji no gusni .i va'o le jbimanku
ko'a gunka tu'a lei ko'e jairxa'e degji sepi'o pa le xance .ije fi
le drata xance fa ko'a jgari le carmi klaku cifnu ni'a le birka vi
le janco

.i ko'e zgana lenu lei ko'e degji cu jai kalri selbapli .i ko'e
zgana lenu le cifnu cliva vo'a

.i lu naku li'u ko'e se camki'a ca lemu'e lei xance be ko'e cu kluza
binxo

.i ko'e djica lenu ponse ko'i goi le vi cifnu .i ko'e troci co jgari
le drata birka be le cifnu .i ko'e kavbu le cifnu ru'u le xanterjo'e
gi'e lacpu

.iku'i ko'a na jgari sisti .i ko'a zgana lenu le cifnu cu sakli
mo'ize'o lei xance .ije ko'a mutce vlipa lacpu

.i ta'iku jdice

-- 
Jordan DeLong - [email-masked]
lu zo'o loi censa bakni cu terzba le zaltapla poi xagrai li'u
sei la mark. tuen. cusku